Java’da Yeni Başlayanlar İçin 5 Kolay Kod Örneği

featured
service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Java, günümüzün en popüler programlama dillerinden biridir. Ancak, herhangi bir programlama diline yeni başlayanlar için, öğrenmek zor olabilir. Bu yazıda, Java’da henüz yeni olanlar için beş farklı basit kod örneği incelenecektir. Bu kod örnekleri, Java’da temel programlama kavramlarını öğrenmek için harika bir başlangıç noktasıdır.

Her bir örnek ayrı ayrı ele alınacak ve kolay bir dilde açıklanacaktır. İlk örnek, bir programın nasıl çalıştırılacağını gösteren basit ama etkili bir örnek olan “Merhaba Dünya!” programıdır. İkinci örnek, bir sayının faktöriyelini hesaplamak için Java kodu örneği içermektedir. Üçüncü örnek, basit bir numara tahmin oyunudur. Dördüncü örnek, yıldızlarla şekil oluşturma programıdır. Ve son olarak, beşinci örnek, Java’da basit bir hesap makinesi uygulaması içermektedir.

  • 1. Merhaba Dünya!: İlk java programımız Merhaba Dünya olmalı. “Merhaba Dünya” programı, Java’da program örneklerinde en yaygın olarak kullanılan ve genellikle programcıların öğrenmeye başladığı ilk programdır. Bu basit programı yazarak, Java’daki en temel yapıyı öğreneceksiniz: Bir kodun nasıl çalıştırılacağı.
  • 2. Faktöriyel Hesaplama: Faktöriyel, bir sayının üssü olan bir matematiksel operasyondur. Örneğin, 5 faktöriyeli 5x4x3x2x1=120’dir. Bu örnekte, faktöriyel hesaplama için bir Java kodu örneği sunulacaktır. Bu program, sadece faktöriyel işlemini gerçekleştirerek, toplama veya çıkarma gibi diğer operasyonlara ihtiyaç duymadan, Java’da temel programlama konularını anlamak için harika bir yoldur.
  • 3. Numara Tahmin Oyunu: Bu kod örneği, bir bilgisayar oyununun nasıl yazılacağını göstermektedir. Bu oyun, bilgisayarın rastgele bir sayı tutmasını ve kullanıcının bu sayıyı tahmin etmesini içerir. Bu örnekte, Java’da temel kontrol yapılarını, döngüleri ve koşullu ifadeleri öğrenebilirsiniz.
  • 4. Yıldızlarla Şekil Oluşturma: Bu örnek, yıldızlar kullanarak bir şekil oluşturmak için Java kodu içermektedir. Bu program, Java’da for döngülerini kullanarak yıldızları farklı şekillerde oluşturmanın nasıl yapılabileceğini gösterir. Yıldızlarla şekil oluşturma, programlama dillerini öğrenmenin en eğlenceli yollarından biridir.
  • 5. Basit Hesap Makinesi: Son olarak, beşinci örnekte basit bir hesap makinesi Java kodu sunulacaktır. Bu örnek, Java’da kullanıcı girdisi alma, basit matematiksel işlemler yapma ve sonuçları ekrana yazdırma işlevlerini öğrenmek için harika bir yoldur.

1. Merhaba Dünya!

Merhaba Dünya! programına hoş geldiniz!Bu program, Java’da ekrana “Merhaba Dünya!” kelimesini yazdırmak için kullanılır. Bu, Java’da yazdığınız ilk yazılım olacak ve konseptleri anlamak için çok temel bir koddur. Kodu yazmadan önce, herhangi bir Java derleyicisi kullanarak dosyayı derlemeniz gerekiyor.

MAKALE
mySQL Veritabanı Tasarımında Nelere Dikkat Etmek Gerekir?

Aşağıda yer alan kodu derleyicinize kopyalayıp yapıştırarak çalıştırabilirsiniz:

Adım Kod Satırı
1
public class MerhabaDunya {
2
public static void main(String[] arg) {
3
System.out.println("Merhaba Dünya!");
4
}
5
}

Yukarıdaki kod, MerhabaDunya adında bir sınıf oluşturuyor. Daha sonra main() metodu oluşturuluyor. Bu metodun içinde, System.out.println() kullanarak ekrana “Merhaba Dünya!” yazdırıyoruz. Kodu kaydedip Java derleyicisi ile derleyip çalıştırdığınızda, ekranda “Merhaba Dünya!” kelimesini göreceksiniz.

Merhaba Dünya! programı sadece bir kelime yazdırıyor olsa da, genel olarak Java programlama için çok önemlidir. Bu program sayesinde, Java’da basit bir kodu derlemeyi, çalıştırmayı ve sonucunu görmeyi öğrenebilirsiniz. Hem öğrenmek hem de uygulamak için harika bir başlangıç noktasıdır.

Merhaba Dünya!

Java’da yeni başlayanlar için en temel merhaba dünya programı, yazdığımız ilk kodlar arasında yer alır. Bu program bir programlama dilinde yazılan ilk kod aşamasıdır. Merhaba Dünya, programlama dillerinde bulunan en temel öğelerden biridir. Bu program, en basit kodlar arasında yer alır. Fakat neden bu kadar önemlidir? Merhaba dünya uygulaması, bir programlama dilini öğrenmek için kullanılan ilk örnektir.

Bu programın bir diğer önemli fonksiyonu da, programlama dillerinde oluşan syntax (sözdizimi) hatalarını tespit edebilmenizdir. Bu hataları tespit etmek, yazacağınız daha karmaşık programlar için büyük avantaj sağlayacaktır. Aşağıda bir örnek kod parçası yer almaktadır:

Kod Örneği Açıklama
public class HelloWorld {
 public static void main(String[] args) {
  System.out.println(“Merhaba Dünya!”);
 }
}
Java’da Merhaba Dünya uygulaması.

Bu örnek kod parçasını derlediğimizde ekranda “Merhaba Dünya!” yazısı belirir. Bu örneği kullanarak, Java programlama dilinin temel yapılarını öğrenebilirsiniz. Bu kod, Java programlama dilindeki en temel yapıların açıklayıcı şekilde kullanıldığı bir kod örneğidir.

örneği ve açıklaması.

Java’da ilk program yazmanın en temel adımı Merhaba Dünya kodudur. Bu program, yazılan herhangi bir programlama dilindeki en basit programdır.

Bu programı yazmak için öncelikle Java programlama dili yüklenmelidir. Daha sonra yazılım geliştirme ortamı olan Eclipse gibi bir uygulama açılıp yeni bir Java projesi oluşturulmalıdır.

Ardından ise, yeni bir Java sınıfı oluşturulmalı ve açılan penceredeki kod bloğuna şu kod yazılmalıdır:

public class MerhabaDunya {  public static void main(String[] args) {    System.out.println("Merhaba Dünya!");  }}

Kod bloğunun açıklaması; Yazılacak herhangi bir Java programının “public class” koduyla başlaması gerekmektedir. Ardından programın adı, burada MerhabaDunya kodu olarak belirlenir. “static” kelimesi ise programın statik bir kavramda çalışacağını belirtir.

MAKALE
Javascript ile dinamik sayfa değişiklikleri yapmak

“main” fonksiyonu ise yazılan programın başlangıç noktasını temsil eder. Bu fonksiyon, daha sonra program çalıştırıldığında otomatik olarak çağrılacaktır.

Son olarak, “System.out.println” fonksiyonu ekrana yazdırma işlemi yapmaktadır. Ekrana yazdırmak istediğimiz yazı, tırnak içinde belirtilir.

Yukarıda verilen kod örneği kullanarak Merhaba Dünya programını yazarak Java’da ilk adımınızı atabilirsiniz.

2. Faktöriyel Hesaplama

Javada faktöriyel hesaplama oldukça basittir. Faktöriyel hesaplama, bir sayının çarpanlar şeklinde aşağı doğru sayılarla çarpılması anlamına gelir. Örneğin, 5 faktöriyeli 5x4x3x2x1 olarak hesaplanır ve sonuç 120’dir. Aşağıdaki Java kodu örneğiyle faktöriyel hesaplama yapabilirsiniz:

Kod Örneği Açıklama
public static int factorial(int n) {  if (n == 0)    return 1;  else    return(n * factorial(n-1));}    
Bu kod örneği, faktöriyelinin hesaplanmasını sağlayan bir factorial fonksiyonu içerir. Fonksiyon, kendini çağırarak sayının faktöriyelini hesaplar. Özyinelemeli bir işlemdir.

Yukarıdaki kod örneği, bir sayının faktöriyelini hesaplamak için kullanışlı bir fonksiyon içerir. Fonksiyon, özyinelemeli bir işlem kullandığından, belirtilen sayının faktöriyelini çok kısa bir sürede hesaplayabilir. Bu kod örneği, Java’da yeni başlayanlar için iyi bir örnek teşkil eder, çünkü özyinelemeli bir süreci anlamak için temel bir bilgi gerektirir.

3. Numara Tahmin Oyunu

Numara tahmin oyunu, Java programlama dilinde sıklıkla kullanılan basit bir oyun türüdür. Bu oyunda, program belirli bir rastgele sayı üretir ve kullanıcının bu sayıyı tahmin etmesi gerekmektedir. Eğer kullanıcının tahmini doğruysa, oyunu kazanır. Aksi takdirde, kullanıcıya tekrar bir tahmin hak verilir.

Bu oyunun kodlarını yazmak oldukça basittir. İlk olarak, kullanıcı tarafından girilen sayıyı program içerisinde bir değişkende saklamak gerekmektedir. Daha sonra, programın rastgele ürettiği sayı ile kullanıcının girdiği sayıyı karşılaştırmak ve sonuca göre bir mesaj yazdırmak gerekmektedir. Bu işlemler aşağıdaki kod parçası ile gerçekleştirilebilir:

“`import java.util.Random;import java.util.Scanner;

public class TahminOyunu { public static void main(String[] args) { Random rand = new Random(); int rastgeleSayi = rand.nextInt(100) + 1; int tahminSayisi = 1; Scanner input = new Scanner(System.in); System.out.println(“Bir sayı girin: “); int girilenSayi = input.nextInt(); while (girilenSayi != rastgeleSayi) { if (girilenSayi < rastgeleSayi) { System.out.println("Daha büyük bir sayı girin."); } else { System.out.println("Daha küçük bir sayı girin."); } tahminSayisi++; girilenSayi = input.nextInt(); } System.out.println("Tebrikler! " + tahminSayisi + " tahminde bildiniz."); }}```

Yukarıdaki Kod parçası, kullanıcının girdiği sayıyı programın rastgele ürettiği sayıyla karşılaştırır ve sonuca göre bir mesaj yazdırır. Kullanıcının tahmin hakkı dolduğunda, sonucu ekrana yazdırır.

MAKALE
Yepyeni Oyunlar Yaratmak İçin Java Programlama Dilinin Gücü!

Numara tahmin oyunu, basit bir kod olduğu için yeni başlayanlar için ideal bir örnek olabilir. Bu oyunu yazarken, programlamaya temel bir giriş yapabilir ve aynı zamanda Java’da döngülerin ve karar yapılarının kullanımını öğrenebilirsiniz.

4. Yıldızlarla Şekil Oluşturma

Yıldızlarla şekil oluşturma programı, Java’da oldukça basit bir şekilde yazılabilir. Programımız basitçe konsol ekranında yıldızlarla bir kare ve üçgen oluşturacaktır.

İlk olarak, kare oluşturma işlemini yapalım. Bunun için, programımızda iki tane for döngüsü kullanacağız. İlk for döngüsü, satırların sayısını belirlerken; ikinci for döngüsü de yıldızların sayısını belirler:

Kare
for (int i = 0; i < 4; i++) {    for (int j = 0; j < 4; j++) {        System.out.print("* ");    }    System.out.println();}

Üçgen oluşturma işlemine geçelim. Burada da for döngüsü kullanılacaktır. Ancak bu defa, yıldızların sayısı artarak şekil oluşturacaktır:

Üçgen
for (int i = 0; i < 5; i++) {    for (int j = 0; j < i; j++) {        System.out.print("* ");    }    System.out.println();}

Bu kadar! Artık yıldızlarla şekil oluşturma konusunda tamamen hazırsınız.

5. Basit Hesap Makinesi

Basit bir hesap makinesi uygulaması: Java’da basit bir hesap makinesi uygulaması yazmak, başlangıç seviyesindeki bir yazılım geliştiricisi için oldukça kolaydır. Bu örnekte, iki farklı sayıyı kullanarak basit bir hesap makinesi uygulaması oluşturacağız.

Kod Örneği:

Operand Anlamı
+ Toplama
Çıkarma
* Çarpma
/ Bölme

Aşağıdaki Java kodu örneği, kullanıcının iki sayı girmesini ve seçilen işlemi gerçekleştirmesini sağlar. Sonuç, kullanıcıya ekranda gösterilir.

import java.util.Scanner;

public class HesapMakinesi { public static void main(String[] args) {

double sayi1, sayi2, sonuc; char islem;

Scanner sc = new Scanner(System.in);

System.out.println("İki sayı girin: "); sayi1 = sc.nextDouble(); sayi2 = sc.nextDouble();

System.out.println("İşlemi seçin (+, -, *, /): "); islem = sc.next().charAt(0);

switch(islem) { case '+': sonuc = sayi1 + sayi2; break;

case '-': sonuc = sayi1 - sayi2; break;

case '*': sonuc = sayi1 * sayi2; break;

case '/': sonuc = sayi1 / sayi2; break;

default: System.out.println("Geçersiz işlem!"); return; }

System.out.println(sayi1 + " " + islem + " " + sayi2 + " = " + sonuc); }}

Bu örnekte, kullanıcının iki sayı girmesi istenir ve ardından hangi operasyonun gerçekleştirileceği seçilir. Ardından, işlem seçimi switch-case ifadeleri ile kontrol edilir ve sonuç hesaplanarak ekranda gösterilir.

Java’da basit bir hesap makinesi uygulaması yazmak, programlama üzerine daha fazla kavrayış kazanmak ve başlangıç seviyesindeki bir geliştiricinin Java kodu kullanarak uygulanabilir bir projede deneyim kazanmasını sağlayabilir.

Tepki Ver | Tepki verilmemiş
0
mutlu
Mutlu
0
_zg_n
Üzgün
0
sinirli
Sinirli
0
_a_rm_
Şaşırmış
0
vir_sl_
Virüslü
Java’da Yeni Başlayanlar İçin 5 Kolay Kod Örneği

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir